دوشنبه 31 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

روستای کنس مرز شهرستان محمود آباد

روستای کنس مرز شهرستان محمود آباد


نویسنده: روح اله اسحاقی
02 خرداد 1399



- روستای کنس مرز با داشتن 145 خانه که 10 واحد آن قدیمی است. با داشتن آب بندان به مساحت 8 هکتار به عنوان روستای مقصد گردشگری با موضوع تفریحی انتخاب می گردد. لازم است اقدامات زیر برای جذب بیشتر گردشگر با رویکرد بوم گردی انجام گیرد.
دهیاری روستا طرحی برای ایجاد تاسیسات گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه کرده که چون فاقد سند مالکیت است. لذا لازم است با تایید شورای محل و دهیاری مالکیت به رسمیت شناخته شود.
جاذبه های پیرامون آب بندان سفت نپار ، زمین فوتبال و مجموعه پارک بازی است که می توان از این آب بندان   در سطح 2 و 3 تاسیسات گردشگری احداث نمود. طرح مناسب با توجه به مقصد گردشگری و مردم بومی منطقه تهیه نمود.
آب بندان توسط دهیاری لایروبی شده با توجه به عمق آب بندان 4 متر در ماکزیمم مصرف عمق رآب از 1.5 متر کمتر نمی شود . بنابراین در داخل آب بندان اسکله و خانه های سیار  پیش بینی گردد.
منبع تغذیه آب بندان از رودخانه هراز و چاه می باشد . از نظر تامین آب مشکلی وجود ندارد.
در شهرستان تنها دهیاری که دنبال مجوز آب بندان از طریق سازمانها متولی برای گردشگری است و مشارکت مردم را در جهت استفاده از آب بندان در این زمینه بسیار عالی است و اجازه شکار برای پرندگان را نمی دهند و مردم مخالف شکار پرندگان می باشند.  این مسئله خیلی حائز اهمیت است .

 

 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ